keskiviikko 23. heinäkuuta 2014

Week in Torsö

Huh. Ripari leiriviikko takana. Paljon negatiivisia tunteita, lämpöö, aikaa Jumalan kanssa, omaa aikaa, paljonpaljon ruokaa, raamatusta oppimista ja sen lukemista, sadetta ja salamoita,  ihania isosia ja leirivetäjiä, täydellisiä maisemia ja niin paljon muuta positiivista, mutta myös sitä negatiivista.

Mähän en alunperinkään kovin odottavasti ollut riparia kohtaan, mutta yritin pitää positiivista asennetta yllä sinne mentäessä, ja siellä ollessa. Totuushan kuitenkin on se, että mä en hirveesti tykännyt olla tuota viikkoa rippileiriläisenä. Mä en viihtynyt siellä kovin hyvin, ja no, muutenkin siellä opetettiin paljon asioita, joita uskovaisena ihmisenä oon jo kauan aikaa tiennyt. Ton viikon aikana tottakai oli myös niitä kivoja ja opettavaisia hetkiä, sain hiljentyä yksinäni Jumalan eteen ja nauttia ilmoista, sekä mä sain taas palavan innon alottaa lukemaan raamattua.

Haluun tsempata kuitenkin jokaista, joilla on rippikoulu vielä edessäpäin, niin nauttikaa oikeesti ja kuunnelkaa raamiksilla ja opetushetkissä, tehkää asioita toisin, kun mä. Menkää ja tutustukaa uusiin ihmisiin! Toivottavasti riparin käyneet on myös nauttinut. :-)
IMG_5071 IMG_5145 IMG_5089 IMG_5166 IMG_5177

14 kommenttia:

  1. Miks sä oli sitte niin negatiivisella mielellä? Mut onneks siä oli positiivisiä juttujakin;):):D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siksi, koska mä en viihtynyt siellä. :-D

      Poista
  2. "opetettiin paljon asioita, joita uskovaisena ihmisenä oon jo kauan aikaa tiennyt" esimerkiks mitä? sun uskovaisuus on jotain niin pinnallista ettet tajuukkaan. et tiiä jumalasta mitään. et opi tuntemaan vain lukemalla raamattua ja opettelemalla rukouksia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä on aika säälittävää tulla arvostelemaan toisen uskon elämää ja Jumalan tuntemista. Kuinkakohan hyvin luulet tuntevas mut? Blogista näät vaan 1/4 osan mun elämästä ja asioista. Mä todellakin opin tuntemaan Jumalaa lukemalla raamattua ja käymällä seurakunnassa, joten mikä sä oot sanomaan? Hyvä myös huomata, että rukouksia mä en opettele. Mä rukoilen asioita päästäni ja sydämestäni.

      Riparilla opetettiin asioita mm. Uskosta, Pyhästä Hengestä, Ehtoollisesta ja kasteesta. Kyllä, mä tunsin nämä asiat jo entuudestaan, enkä saanut niistä mitään uutta. Mitenkäs nyt suu pannaan? :/

      Poista
    2. Oikeesti, esim just babtistiseurakunnassa, missä olivia käy, opetetaan Jumalasta ja Jumalan tuntemisesta, rukouksesta, ylistämisestä ja kasteesta, ehtoollisesta yms niin paljon syvemmin ja enemmän kun luterilaisessa kirkossa ja ripareilla, joten ihan ymmärrettävää, että olivia ei saanu riparin opetuksista mitään irti.
      Ja raamattu on Jumalan puhetta, joten raamattua lukemalla todellakin oppii tuntemaan Jumalaa:D
      Oli kyllä naurettavin kommentti ikinä, tällä kertaa anonyymi ei tosiaan ollu oikeessa!

      Olivia niin paljon siunausta sulle, oot ihana ja oot rukouksissa<3

      Poista
    3. Ihania ja osuvia sanoja Heidi! Kiitos näistä. <3

      Poista
  3. jos sä tiedät jumalasta jotain, niin miksi et käyttäydy niinkuin raamatussa kehotetaan käyttäytymään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai tiedätkö sä, kuinka mä käyttäydyn? Käyttäydytkö sä, niinkun raamatussa kehotetaan?

      Poista
  4. uskovainen=lestadiolainen ja et kuulemma ollu lestadiolainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mistäs lähtien kaikki uskovaiset on ollu lestadiolaisia? Enpäs oo moiseen väitteeseen aiemmin törmännyt. Mä oon ihan kristitty evankelisluterilainen ja käyn kokkolan baptisteilla. :-)

      Poista
    2. Mun tietääkseni, jos on uskos niin voi olla esim. ev.luterilainen tai niinku mä eli vp.seurakuntalainen. Ja paljo siunausta sulke olivia ja enkeleitä elämääs!<3

      Poista
    3. Kiitos ja sitä samaa sulle ihana vapislainen! <3

      Poista