perjantai 11. huhtikuuta 2014

''...And see what happens to your life.''

Ennen vuodenvaihdetta, kun mun itsevarmuus kasvo ja asenne kaikkee kohtaan muuttu, mä aloin tuntee pahaa oloo muitten arvostelemisesta, koska mä oon tehnyt sitä aina. Mä oon aina ollut ihminen, joka on tuominnu. Ihminen, joka on arvostellu ja sanonu pahaa. Ihan päivittäin mun suusta lenteli sammakoita; ''Kato, miten tuo syö.'' Tai ''Tolla on ruma paita.'' Ja ''Tuo on lihonu ihan sikana.'' Siis kokoajan kauheeta mollaamista toisia ihmisiä kohtaan. Se rupes satuttaan mua itteeni. Mistä tulee se kaikki muiden arvosteleminen? Ei ykskään meistä täällä oo täydellinen ja meistä jokaisesta löytyy virheitä. Se kuitenkaan ei anna oikeutta toisen negatiiviselle arvostelulle.IMG_0861 Mä oon aiemminkin sanonut täällä, että erilaiset quotet inspiroi mua ihan hirveenä. Muutama kolme kuukausi taaksepäin, mä törmäsin tämmöseen quoteen: ''Try to say nothing negative about anybody for three days, for forty-five days, for three months. See what happens to your life.'' Toi quote jotenki herätti mut täysin. Avas mun katseen ja mielen. Minkä takia me täällä edes halutaan arvostella toisia meidän mielissämme ja ajatuksissamme, joskus jopa ihan ääneen sanoen? Minkä takia me halutaan aiheuttaa sitä pahaa mieltä toiselle? Tohon quoteen törmättyäni mä halusin tehä henkilökohtaisen muutoksen. Muutoksen parempaan. Lopettaa ihmisten negatiivinen arvostelu kokonaan. Se teksti on jäänyt niin hyvin mun mieleen, että mä muistan sen joka ikisessä hetkessä, kun mulla ois mahdollisuus arvostella.
IMG_0868 ''..And see what happens to your life.'' Nimenomaan. Nää, mitä sun elämälle tapahtuu ku jätät arvostelun. Mä nään sen. Saattaa kuulostaa tosi kliseiseltä, mutta mä nään itessäni tän muutoksen. Mun elämäntapa on muuttunut. Negatiivinen arvostelu on vähentynyt ja niissä tilanteissa mun suu on pysynyt kiinni. Tää asia on koskettanu mua pitemmän aikaan ja mä oon niin kiitollinen tästä muutoksesta. Monille saattaa tuntua pikku jutulta, mutta mulle tää oli jotain todella suurta. Mä tunnen itseni uudeksi ihmiseksi, koska mulla on itsevarmuutta jättää arvosteleminen.
IMG_0860
Mä tiedän, että mä oon sujut itseni kanssa ja siksi mun ei tarvitse arvostella muita. Se tuntuu hyvältä.

Näillä fiiliksillä jatketaan viikonloppuun, oikeen ihanaa viikonloppua jokaiselle. Sä oot tärkee <3

14 kommenttia:

  1. Nää tekstit on niin ihania, mitä kirjottelet tänne ja saan näistä aina itekki tosi hyviä neuvoja mun elämään. Ihanaa viikonloppua myös sulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Janina <3 Ihana kuulla, jos mun tekstit iskee. :-)

      Poista
  2. Hei Olivia!
    Olet kaunis nuori nainen!
    Pidä huoli itsestäsi.

    VastaaPoista
  3. Mun pitäis kans tehä pikku parannus tos toisten arvostelemises... Vois varmaan yrittää tolla tekstinpätkällä motivoida itteensä! :) sulla on sika kiva blogi ja toi teksti oli sika hyvä!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Motivoi ihmeessä, se teki kyllä tehtävänsä mullakin! :-) Kiitos paljon <3

      Poista
  4. Hei!
    Luin sun blogin kerralla läpi. Ootpa ihana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskomatonta, miten joku oikeesti jaksaa selata mun blogin alusta loppuun asti niin isolla mielenkiinnolla ja jaksaa vielä kommentoidakkin! Kiitos paljon sulle, ihana <3

      Poista
  5. Voi kiitos sulle ihan kauheesti tästä kirjotuksesta ja ennenkaikkeaan koko blogista. Tää on antanut mulle niin paljon! Oot ihan ihailtava ihminen. <3 KIITOS Olivia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi <3 Et tiiäkkään miten ihana on kuulla tommosta blogin lukijalta! En tiiä miten voin tarpeeks kiittää. Kiitos sulle ihan hirmusesti, tällanen auttaa vaan jatkamaan eteenpäin <3

      Poista
  6. oot upee ihminen, kaikkien pitäis olla tollanen ku sä ! :) vitsit suhun ois kiva tutustua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana <3 Kiitos :') Tuu ihmeessä tutustumaan!

      Poista
  7. Hieno päätös Olivia!

    Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys. Snl 4:24

    Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa; Fil 4:8

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipa rohkaisevia raamatunpaikkoja, kiitos! :-)

      Poista