maanantai 28. lokakuuta 2013

Tuhannen asteen matkakuume

Mä sain just tuhannen asteen matkakuumeen. Siis nyt ois niiiiin kiva lähtee johonki kauas lämpimään, olemaan, nauttimaan, shoppailemaan ja ottamaan aurinkoo. Mä sain niin suuret vierotusoireet että multa ei oikeesti ees teksti meinaa sujua :D 

Mä selailin Vanhoja matkakuvia ja luin paljo kaikkee netistä ihanista matkakohteista ja kokemuksista. Matkustaminen on vaan niin älyttömän kivaa ja nautin siitä niin paljon, oli se sitte viikon mittanen reissu thaimaan auringossa tai parin päivän kiertely Tallinnassa. 

Me ollaan äitin kans jo pitemmän aikaa suunniteltu matkaa kahestaan, vähä niinku '' mother daughter'' tapaan johonki kivaan kaupunkiin. Eilen löydettiin sopivat lennot ja tosi mukavan olonen kaupunki Saksassa nimeltä Bremen. En ite oo kuullu koskaa aiemmin tosta kaupungista, mutta hetiku eksyin nettiin nii löysin sieltä pelkästään kaikkee hyvää. Musta on aina niin kiva lähtee johonki uuteen maahan ja uuteen kaupunkiin näkemään ja kokemaan kaikkee uutta. Me lähetään siis enskuun viimesellä viikolla kolmeks päiväks sinne. Mä oon siis matkustellut kaupunkeihin ja lämpimämpiin paikkoihin ainoostaan kesällä, joten nyt pääsen ekaa kertaa näkemään tunnelmallisempia maisemia ja vähä myös viileempiä. Bremenissä on just tuohon aikaan joulumarkkinat ja voin vaan kuvitella kuinka ihana siellä on kierrellä.

Miten mä maltan oottaa vielä 30 päivää, ku just luin ton kaupungin esittelystä että bremen on shoppailuhullun paratiisi!?!?
Jos teillä on kokemusta kyseisestä kaupungista, nii kertokaa ihmeessä vinkkejä ja pakko kokea -juttuja esimerkiks nähtävyyksistä ja outleteistä :) Tän pimeen illan piristeenä tämmösiä ihanan kesäsiä ja lämpimiä kuvia Bulgariasta ja Tukholmasta ;) Oikeen ihanaa maanantai iltaa kaikille <3 







15 kommenttia:

  1. Ite palasin just reilu pari viikkoa kestäneeltä matkalta tuolta etelästä :) koko ajan oli +30 ja nyt tääl kaikki haukkuu nigaks :( mut se oli sen arvosta!!;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äää ois kyllä ihana päästä johonki lämpimään! Nigat on just kuumiksii ;>

      Poista
  2. hah lol viikon mittanen reissu thaimaahan, sinne ei ees oo matkoja vaa viikoks, kaheks viikoks kylläki. :d t pilkunviilaaja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. HAHAH lol :D Vähä liikaaki viilaat tota pilkkua, nimittäin mistä mä oisin voinu tietää ku en oo koskaan käyny siellä :D Mut kiitti ku valaisit mua vähäsen :))

      Poista
    2. hahaha lol mitenköhän mä sit oon ollu yhden viikon thaimaassa!?

      Poista
    3. en minäkään mutta tiiänpähä silti, kun 12h sinne kuitenki matkustetaan yhteen suuntaan niin karkiasti reilu kaks pv menis siihen matkustamiseen viikon lomasta et siitä voi jo päätellä. mut oleppa hyvä vaa ;)

      Poista
    4. Kyllä Thaimaahan on viikonki reissuja, vaan ei siinä paljon järkeä ole.

      Poista
  3. Mä oon käynyt tuolla Bremenissä! :-) ihana kaupunki täynnä ihania pikkusia vaatekauppoja ja jos haluut shoppailla, niin ehdottomasti menkää kauppakeskukseen nimeltä Waterfront, se on siellä vähän niinku syrjemmällä teollisuusalueella, mutta todellakin käymisen arvoinen paikka! Se on ihan valtava ja siellä on mm. Primark♥
    Vanha kaupunki on myös tosi upee, ihania rakennuksia ja voin vaan kuvitella kuinka hieno se on joulutunnelmissa.
    Bremen on kans sen puoleen kiva paikka kierrellä, kun raitiovaunuliikenne on tosi selkee ja mistä vaan minne vaan pääsee niillä! Vaikka just toi Waterfront on jonkun matkan päästä keskustasta niin sinnekkin pääsee ihan suoraan yhellä ratikalla ilman mitään vaihdoksia. Huippua reissua teille!

    VastaaPoista
  4. Kivoja kuvia!:-) ootko muute ajatellu meneväs fiftarille vai ihan tavalliselle riparille?:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!:) Miks mä menisin fifteenille ku en ees käy hellareilla :D Ihan normin rippikoulun siis käyn :)

      Poista
  5. Pikkuse sulle sopii etuhiukset !!! ekkö tykänny niistä kuleikkasit ne pois ne oli tosi mahtavat !! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Häh eihän mulla oo missään näissä kuvissa täällä otsahiuksia :D miten voit muistaa haha äääk :D
      Tykkäsin mä niistä juu, mutta mulla on niin hankala pyörre tossa eessä että se näyttää ihan kamalalta ku yks hiustuppo nousee sieltä ja joka sekuntti pitäis olla suoristusraudan kans heilumassa. Ne kasvo sit tosi nopeesti muutenki liian pitkiks, ehkä mä vielä joskus :p

      Poista
  6. Oon käyny Bremenissä 4 kertaa, se on kyl huippu shoppailu kaupunki, ja muutenki tosi viihtyisä. Siellä on myös sellanen iso outlet alue missä on hullun halpoja vaatekauppoja. Sinne on tosi helppo mennä bussilla kaupungista(en ny muista bussinumeroita mut googlettamalla kyllä löytyy) Oon ollu pari kertaa just joulumarkkinoitten aikaan, se tunnelma<3 sielt on myös halpa käyä vaikka Hampurissa junalla päiväreissu! Siel on sellane juna/ratikka/bussi lippu joka on 2-5 hengelle sil pääsee kaupungissä mihin vaa ja junallaki kauemmaski, just hampurii yms. Se maksaa muistaakseni noin 20 tai 30 euroo.. Kannattaa heti kentällä ostaa sellanen!!! :D

    VastaaPoista